دوشنبه, 02 بهمن 1396  

جدیدترین مطالب

«لک»-نام-مجموعه-طوایف-لُر-ساکن-در-همدان-و-مرکزی-و-قم-بوده-است
  عیسی قائدرحمت / منابع نشان می دهند که نام «لک» برای چند طایفه ساکن...
در-سفرنامه-های-ایرانیان،-تا-پیش-از-مشروطه،-از-نام-لک-برای-مردم-لرستان-استفاده-نشده-است
  عیسی قائدرحمت /  تا دوره مشروطه سیاحان ایرانی، همه ی مردم شمال و جنوب...
کورش-قانون-یکسان-و-فرهنگ-ثابتی-را-به-ملل-مختلف-تحمیل-نمی-کرد
  علی باجلان / در این روزگار که بیشترین تهاجمات نسبت به فرهنگ های بومی...
سامان-فرجی-بیرگانی-به-سوگ-پدر-نشست
  پدر محترم همکار عزیزمان، سامان فرجی بیرگانی، نویسنده و فعال فرهنگی و...
کریستف-کلمب-باشیم-اما-کشفیات-مان-در-حدّ-«شباهت-دو-کلمه»-نباشد-آیا-در-قفقاز،-پاکستان-و-اندونزی-لر-داریم؟
  ابراهیم خدایی / در تمام زبان های دنیا کمابیش همین حروفی که ما در فارسی...
پیشنهاد-مکان-یابی-مرکز-سیماشکی-عیلامی-در-خرم-آباد
  دکتر محمد بهرامی / احتمالا این دژ که شواهدی از آن در لایه های زیرین...
صدا-و-سیما،-صدای-مردم-لُر-را-بشنود
  لهراسب قلی پور لوایی / لُر قومی است که در طول تاریخ از ایران دفاع کرده...
لک-داغستان-با-لک-لرستان-ارتباطی-با-هم-ندارند-«اسم-های-مشابه»-میان-همه-فرهنگ-ها-و-مناطق-جهان-وجود-دارد
  عیسی قائدرحمت/ خطاهای ناشی از شباهت اسامی اخیرا در موارد متعددی مثل لک...
مخالفت-شوراى-علمى-بازبينى-با-پخش-سريال-«سرزمين-مادرى»-لزوم-اعاده-حیثیت-از-سردار-اسعد-بختیاری
  مصاحبه های غیرکارشناسانه برخی از مدیران و هم چنین کارگردان سریال نه...
سرزمین-کهن-و-امکان-گشودن-گره-ای-که-در-دست-صدا-وسیماست
  سامان فرجی بیرگانی / در ماجراهای سدّ گتوند، تونل کوهرنگ، سریال سرزمین...
 

 
 

تردد پرخطر در تنها را دسترسی شهرستان ازنا به پایتخت

 

حسن گرجی/

محور ازنا به اراک که در حال حاضر نزدیک‌ترین و تنها راه دسترسی به استان مرکزی و پایتخت می‌باشد متاسفانه به جای اینکه محل تردد ایمن مردم منطقه باشد به  بلای جان آنها مبدل شده است.

 

 

 

حسن گرجی - نشریه اینترنتی لور:

هر از چند گاهی خبر وقوع حادثه تصادف و از دست رفتن  جان چند انسان بی‌گناه در جاده ازنا به اراک به گوش می‌رسد ولی آن قدر فاصله این حوادث به هم نزدیک شده است که به نظر می‌رسد برای همه بخصوص مسئولان و دست‌اندرکاران عادی شده است و اگر اتفاقی در این جاده رخ ندهد جای تعجب دارد.

وقتی که یک جاده کم عرض و پر پیچ و خم به جای آزاد راه ترانزیتی اشتباهی گرفته می‌شود و کامیون‌های غول‌پیکر متعلق به استان‌های برخوردار و ثروتمند در این مسیر به صورت پشت سر هم و بی‌حساب و کتاب جولان می‌دهند باید منتظر هرگونه حادثه دردناک و دلخراش و داغدار شدن و یا بی‌سرپرست شدن یک یا چند خانواده محروم و مظلوم این منطقه بود .  

محور ازنا به اراک که در حال حاضر نزدیک‌ترین و تنها راه دسترسی به استان مرکزی و پایتخت می‌باشد متاسفانه به جای اینکه محل تردد ایمن مردم منطقه باشد به  بلای جان آنها مبدل شده است و بارها مخاطرات و ضرر و زیان های ناشی از کوتاهی در رفع این مشکل گوشزد شده است اما متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد.  

نکته مهمی که در این میان باید به آن توجه نمود این است که در گذشته یک وسیله راحت و امن به نام قطار محلی دورود اراک در این مسیر وجود داشت که خدماتی را به این مناطق در جهت جابجایی آن‌ها در این فواصل می‌نمود و مسافران را از نقاط دور دست و صعب‌العبور این مناطق جابجا می‌کرد که در جای خود بسیار با ارزش بود ولی با گذشت زمان و افزایش جمعیت و به تبع آن رفت و آمد بیشتر مردم این مناطق می‌بایستی سطح کمی و کیفی خدمت رسانی این قطار محلی بیشتر شود که به ناگاه اعلام شد مسئولان محترم راه‌آهن به بهانه عدم توجیه اقتصادی این قطار را از چرخه خدمت رسانی حذف کرده‌اند که در صورت برقراری مجدد این وسیله نقلیه عمومی می‌توانست تا حدودی از این همه حوادث ناگوار بکاهد و مردم مظلوم این منطقه مجبور به استفاده از جاده خطرناک ازنا به اراک نباشند.     

جاده ازنا به اراک در حال حاضر دارای مسائل و مشکلات متعددی می‌‌باشد که از آن جمله نبود علائم راهنمایی و رانندگی در برخی از نقاط این محور‌، عدم تردد پلیس راهنمایی و رانندگی به طور مرتب در این مسیر و کنترل سرعت و ایمنی رانندگی در این مسیر‌، بخصوص خواب آلودگی‌، سرعت و بی احتیاطی بیش از حد رانندگان کامیون‌ها‌، مشکلات آسفالت و حادثه خیز بودن برخی از نقاط این محور‌، عدم خط کشی کامل و دقیق این مسیر و تخریب آسفالت این جاده است که با نزدیک شدن به فصل سرما و افزایش بارندگی‌ها بخصوص برف و کولاک شدید در این منطقه مرتفع و کوهستانی که در سال‌های گذشته نیز شاهد کم‌توجهی‌های مسئولین راهداری به امر برف‌روبی به موقع را نیز باید به معایب این مسیر اضافه کرد.

در حال حاضر که چهار بانده شدن این مسیر به بهانه های مختلف از جمله نبود بودجه و اعتبارات ممکن است خیلی طول بکشد از طریق مختلفی مانند ممنوعیت عبور و مرور کامیون‌ها در این مسیر و افزایش دقت و مراقبت راهنمایی و رانندگی و همچنین راه اندازی مجدد قطار محلی دورود اراک به نحوی که بر خلاف روال قبلی این بار در ساعات اولیه روز از سمت  شهرستان دورود به  طرف شهر اراک حرکت کرده و با جابجایی خیل مسافرانی که به منظور انجام کارهای روزانه قصد عزیمت به این شهر را دارند می‌توان تا حدودی از عوارض مرگبار این محور جلوگیری کرد که در دراز مدت و رفع چاره اساسی این معضل باید طرح چهار بانده شدن این مسیر با سرعت و جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد تا هم سوانح رانندگی به حداقل ممکن برسد و هم از سوی دیگر سرمایه گذاری در جهت رشد و شکوفایی این منطقه نیز شتاب بیشتری پیدا کند .

 

اضافه کردن نظر

نظرات خود را، حداکثر در 800 کاراکتر، به خط فارسی بنویسید. نظرات حداکثر ظرف 72 ساعت بازبینی می شوند و در صورت تایید و صلاح دید مدیریت سایت به نمایش در می آید.

کد امنیتی
تازه کردن